Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.06.2011 00:25 - Посредством Абсурда или Как Ни Ло ме вдъхнови да пиша отново.
Автор: levan Категория: Изкуство   
Прочетен: 5363 Коментари: 4 Гласове:
5

Последна промяна: 16.06.2011 01:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Винаги тайно съм искал да бъда комерсиален. Да ме четат милиони хора, да ме коментират, да съм богат и известен ( 0:42). Но като се замисля, кой не го иска?

Освен тривиалното желание да бъда на върха и да мога да си позволя всичко, което пожелая, винаги е имало и една друга, дори по-силна, паралелна реалност, следваща пътя ми към звездния ореол. Всичко започна със Мартин Идън. Мога да кажа, че това е романът, който най-силно подхрани желанието и мечтата ми един ден да стана писател. Много по-късно се замислих за фамилията на главния герой - Eden, и всичко, което тя представлява. От ранна детска възраст ненавиждам всякаква форма на тясна интерпретация, преразказ или друга литературна дисекция на оригинални творби, но имайки предвид колко е трудно да се измисли подходящо име за лирически герой, мисля, че изобщо не е случайно. Това, което Мартин Идън е за мен, е всичко, което някога съм искал да бъда като малък. Отчасти, израснах с романите на Лондон, започвайки от Белия Зъб и завършвайки някъде към Морският Вълк. Интересно е как първото е за вълк, а второто - за хора. Мисля, че символиката не спира само там и Eden е също точно на мястото си, защото какво е Мартин Идън, ако не един рай за писателя романтик, и в същото време точно обратното, което пък дава приятно ироничния привкус. За тази крехка натура, представяща живота си като низ от драматични обрати, извайващи я в това, което я напътства и тласка към творчески успехи. Идеята, че трябва да минеш през всичко - добро, лошо, ужасно и чудесно, за да можеш да реализираш себе си като писател, да можеш да изкажеш и покажеш нещо, което публиката и читателя да оцени ... само за да изгубиш всичко, дори и това, към което си се стремил... дори и самия стремеж. Винаги съм си мислел, дори като малък, че стремежът ми към знания и преоткриване на човешката натура може да ми донесе само самота и цинизъм. Но... растем. Времето минава. И противно на детските ни очаквания... има и други неща за които си струва да се живее, и има твърде много неща, които тепърва научаваме. 

Каква връзка има всичко това с Ни Ло??? 

Първо .... Какво подяволите е "Ни Ло"? Винаги съм се чудил дали само на мен ми звучи като крайно несполучливо китайско име или пък е един от онези отвратителни опити на някои хора и компании да се харесат на младото поколение. А, имайки предвид, че тя си е бая млада, остава въпросът - кому е нужно? Ни Ло. Наистина? Това ли е най-доброто, което успяха да измислят. Тук искам да се извиня, че изобщо подхванах темата. Не съм си представял, че някога бих, и дори от една страна съм готов да кажа едно голямо браво на Ванко за това, че накара толкова хора да говорят на тази тема. Доста добър трик. Но... 

Честно казано, не знам дали съм повече ужасен от това, което се случи с новото им парче или вдъхновен. Защо вдъхновен? Защото самият факт, че те имат глас и канали, по които да стигнат до масовата публика и да й повлияят по един или друг начин, означава, че всеки един от Нас, който може с блог, с видео, с дума или песен да повлияе на някого, дори и на един човек на тази земя по Градивен и/или Коструктивен начин - трябва да го направи. Разберете ме правилно. Аз лично се обидих от този клип, от тази песен. И не, няма да повтарям другите статии. Аз лично мисля, че тя дори не се опитва да пее, така че не е виновна. Пробва нещо ново, браво за което. Какво като е дървена и, цитирам "Дори Андреа пее по-добре", което също ме удиви. Андреа има парче с  Shaggy.  Разбирам, че Шамара пее със Snoop, но все пак. Тук отидох във води, които не са за мен и нямам и компетентност да коментирам, затова нека се върнем малко. Аз приех тази песен като лична обида. И мисля, че тя е дотатъчна, за да може целият народ да се надигне и да каже - стига - на тия нищожни медийни трикове и маркетингови олигофрении. Как може Ванко, без да му мигне окото, да ни пробутва същия шибан текст, на същата шибана песен, която слушахме преди години. Как маже да ни карат да слушаме как българи се псуват на италиански и как тия двамата сладури прегръщат някакви деца, докато бившата му мрънка, че не се грижил за собственото си. Знам как и знам и защо. За да може хората да имат мнение. Да гледат, да коментират, да гледат пак. Но... представяте ли си Ванко или Ни Ло (боже, кажете си го на глас - Ни Ло ... ужас) да измислят нещо такова? Стои ли някой зад всичко това все пак? Карбовски? 

Често казано, никога не съм го харесвал. Винаги съм си мислел, че е създаден, за да може и тези, които не гледат телевизия, да включват канала. Също като този на Слави писателя или продуцента с предаването в неделя. Защо? Еми, защото и аз имам право на мнение и наистина не знам как се казва и онзи втория гологлав типаж (Росен Петров, хихи). Не съм чел Егоист като малък. Основната причина беше, че тогава нямах пари, да си го купувам. Но пък сега мога да се насладя на Карбовски в клипа на Ни Ло. И не ме разбирайте погрешно, в последствие четох статиите му. И съм съгласен, че и Карбовски, и този на Слави - правят неща, които другите уж не се осмеляват, и все пак носят своето на публиката. Но... Може да ме наречете консервативен или пък конспиративен ... но не мисля, че водещ, по BTV, NOVA или някой от големите канали, има пълна свобода над това, което прави или може винаги да избегне цензура. Все пак ... никой не обича да е гладен. Ето че пак се отплеснах. Няма значение дали Ни Ло и Ванко искат да грабнат и публиката на Карбовски или Карбовси иска да се покаже на публиката на Николета и Ванко, важното е, че това не трябваше да се случва. А ние с вас сме тези, които отново са балъците. Обиден ми е до безобразие самият факт, че Ванко или някой друг си мисли, че ние, публиката ще приемем и харесаме едно нескопосано, подгрято, повторение на нещо, което дори в зародиша си едва ли представляваше нещо, заслужаващо внимание. Обиден съм и съм ядосан, че медиите и телевизиите се държат с нас все повече като с малоумен скот, непритежаващ капчица разум. Отвратен съм от маркетинга, който Карбовски им направи и от факта, че самият аз го гледах цятото и почти всеки, който познавам го е гледал. А това значи, че са постигнали целта си. Ние го гледахме. Хванахме се за въдицата. 

Не знам дори и аз защо казах всичко това. Но знам, че имах нужда. Преди време получих едно съобщение в този сайт. Беше от едно момче и представляваше следното: "Zdrasti kazvam se iordan pro4etoh bloga za tova kak da zadovolim jenata mnogo mi haresa i poneje skoro o4akvam edna priqtelka da se vurne ot sliven v ruse i 6te idva v ka6ti i 6te pravim sex.. i bih iskal da mi dade6 nqkolko saveta kakvo da napravq dokato go pravim ili kak da zapo4na za da q zadovolq za6toto nqmam mnogo opit na 15 sum i sum go pravil samo nqkolko pati. Ako nqma6 ni6tu protiv :) mnogo 6te sum ti blagodaren :)"

Извинявам се, че цитирам съобщението, но това беше една от причините да спра да пиша и нещо, което ме трогна изключително много. Разбрах по един нов начин, как всеки един от нас наистина влияе на хората. И дори понякога да не знаем как точно или с какво, но ние наистина създаваме и оформяме събития - дори с най-малките ни действия. Дали е блог, видео, статия, небрежно подхвърлена дума, коментар или намек - думите променят и вляят. Затова и не мога да се примиря с лайната по каналите ми, радиото ми и мрежата. 

Ние сме шибаните потребители и все още, ВСЕ ОЩЕ, от нас зависи какво ще ни дават да гледаме. Нека не се примиряваме. Нека не мълчим. Нека не им даваме да ни пълнят с глупости. Нека всеки от нас има право на глас и го ползва. Кажете какво ви вдъхновява, какво обичате, какво мразите и какво искате да споделите. Но имайте глас!

Последните дни намерих някои интересни неща.

За любителите на психологията и тълпите (модата), една класика, която точно сега мисля, че би била крайно актуална: http://tinyurl.com/6xqcp5k

За любителите на кинематографията, една интересна класация на отдавна изгубени класики: http://tinyurl.com/5tvm5fj

И тук имам нещо специално за хората, които израстваха с ранния cartoon network и анимациите на Hanna-Barbera: http://www.imdb.com/title/tt0294097/ , сериите могат да се купят от amazon или да се свалят от piratebay, разбира се ;) Става въпрос за това как един от култовите анимационни герои поема скучната, или не толкова, кариера на адвокат. Пълна пародия, една от първите анимации започващи новата ера на [adult swim] (нещо, за което скоро ще пиша в детайли) и доста приятна забава като цяло. 

И така за днес ... имам още много за казване, както и всеки от вас.

( А, това е за тези, които са про Росен - http://vbox7.com/play:ed3fb76e и http://vbox7.com/play:b8f4f195)



Гласувай:
5



1. анонимен - mnooogo,
17.06.2011 02:12
mnoooogooo ,mnooogo dobro :)
цитирай
2. levan - :)))))
17.06.2011 11:04
:)
цитирай
3. анонимен - :))))
17.06.2011 21:03
http://niloslim.bg/
цитирай
4. anonimo - Така, така, така. . . . И аз мислех да ...
21.07.2011 12:08
Така, така, така .... И аз мислех да напиша нещо... не че си заслужава, (просто миналата събота чух някакъв опит за пародия на старото парче и когато погледнах в екрана - що да видя ..... хи - хи - хи.... лоша работа !!! ) Но ти си ме изпреварил !!!
"...важното е, че това не трябваше да се случва. А ние с вас сме тези, които отново са балъците." .... Ние гледаме постоянно как се случват неща, които не трябва да се случват... с две думи май наистина скоро ще изключа телевизора за вечни времена, не по скоро ще го изхвърля. И без друго само пречи. Мисълта ми е, че много хора не искат вече да гледат.... защото докато гледаме, ние не действаме, т. с. не пречим на тези които имат канали и някоя кинта да вилнеят над съзнанието и над малкото добър вкус, който все още бледо съществува. Освен това, ако в събота не се бях излъгала да включа монитора, сега нямаше да бълвам подобни мисли.... и без друго мързела се оказва естествен прогрес във времената на този неконтролируем свят, който си се движи в някакъв пагубно естествен ход. Ама айде да не се отплесвам и аз.
Що се отнася до Карбовски... при мен стреса дойде най - вече от него !!! Тъй щото Ванко и т. нар. НИ ЛО :) ... те миличките що да чинат и без друго са си брутално лишени от .... няма сега да изреждам от какво. Но Карбовски .... явно е решил да ги надхитри и ето човека изкара някой лев. Апропо:) горе долу вселената позволява все пак някакъв баланс - разбиаш ли?!!:)
Та такъва е тя ... туй то !!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: levan
Категория: Изкуство
Прочетен: 335018
Постинги: 57
Коментари: 315
Гласове: 319
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930